Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"

Ślizganie kół w MF.

Kwiecień 13 11:24 2016 Wydrukuj

Dlaczego w moim ciągniku Massey Ferguson 675 podczas prac pociągowych jedno z przednich kół się ślizga a drugie nie? Wiem, że w niektórych modelach tej samej serii takie zjawisko nie występuje. Tomasz.
 

 

Niektóre ciągniki serii 600 wyposażone są w system zwany AutoLock. To właśnie ten system powoduje że zjawisko ślizgania się jednego z kół nie występuje. Zamiast tradycyjnego dyferencjału, w przedniej osi zamontowany jest mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), który załącza się po przekroczeniu określonej różnicy prędkości obrotowej obu kół.

Mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu zajmują tyle samo miejsca co tradycyjne, można więc taką część nabyć i zamontować w zamiast oryginalnej. Należy jednak pamiętać, że wymagają one większej dbałości o stan i jakość oleju znajdującego się w przednim moście.

Więcej informacji na temat mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu znaleźć można w numerze 2/2007 AGROmechaniki na stronie 40 oraz w dodatku Agromechanika Serwis nr 4/2011.
Archiwalne artykuły dostępne są do pobrania na stronie internetowej www.agromechanika.net.pl w dziale Archiwum.

Redakcja AM