Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 5/2009

Okiem konesera Droga bez końca

Pomysł drogi układanej przed pojazdem, znanej dziś jako taśma gąsienicowa, pojawił się ponad 200 lat temu. Jego praktyczne wdrożenie zajęło konstruktorom 100 lat, a kolejne pół wieku wynalazek ulepszano. Niektóre źródła podają, że koncepcję \\"drogi bez końca\\" nakreślił już w 1770 roku Richard Lovell Edgeworth. Ale dopiero pół wieku później w 1826 roku sir George Cayley zgłosił patent ciągłej drogi, którą nazwał \\"uniwersalną koleją\\". Ten Brytyjski posiadacz ziemski, zaprojektował zmontowany z szerokich, płaskich ogniw łańcuch bez końca, owijający się na dwóch kołach wieńcowych. Potwierdzoną próbę zastosowania szczątkowej gąsienicy w pojeździe rolniczym zanotowano w Anglii w 1850 roku. Inżynier Bydell opasał każde z kół lokomobili, sześcioma żelaznymi płytami połączonymi rodzajem łańcucha. Płyty zsuwające się swobodnie układały drogę dla koła, które następnie najeżdżało na nie. Jednakże jak pisano ówcześnie : \\"Te machiny pociągowo-parowe, nie okazały się wszelako zdolne do uprawy roli\\". W 1859 roku P. Warren Miller uzyskuje patent na \\"system trakcyjny dla pojazdów\\". Trudności w wykonaniu uniemożliwiły zrealizowanie pomysłu.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu