Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 1/2006

Jazda na niskim ciśnieniu

W oponach niskociśnieniowych można stosować ciśnienie poniżej 1 bara, dzięki czemu przywierają do gruntu o niskiej nośności prawie całą szerokością. Co jeszcze daje stosowanie opon niskociśnieniowych? Mimo że opony łagodzą wstrząsy i uderzenia powstające podczas jazdy po nierównościach drogi lub pola, to jednak przyczyniają się do ugniatania i deformacji podłoża. A to ma duże znaczenie dla jakości struktury gruzełkowatej gleby oraz warunków wzrostu i rozwoju roślin. W zależności od stosowanego ciśnienia rozróżnia się ogumienie niskociśnieniowe oraz wysokociśnieniowe. Obecnie najpopularniejsze jest ogumienie wysokociśnieniowe, o profilu niskim lub wysokim. Pojazdy wyposażone w takie opony mogą poruszać się ze stosunkowo dużą prędkością (nawet powyżej 60 km/h), głównie po bezdrożach, ale coraz częściej również po drogach utwardzonych.

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu