Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
Chociaż układ CommonRail powstawał z myślą o silnikach samochodowych, dziś z powodu licznych jego zalet instalowany jest również w jednostkach napędzających ciągniki rolnicze. Układ tradycyjnego zasilania silnika wysokoprężnego ma parę wad, jak chociażby hałaśliwa praca czy problemy z rozruchem na zimno. To właśnie problemy z klasycznymi silnikami Diesla były powodem, dla którego zaczęto poszukiwać układów usprawniających ich pracę. Zaangażowało się w to wiele firm. Ostatecznie stanęło na dość obiecującym rozwiązaniu Fiata, a prawa do wynalazku kupiła z czasem firma Bosch, producent aparatury wtryskowej. Wraz z przejęciem praw nowy właściciel nadał innowacyjnemu rozwiązaniu nazwę CommonRail, co znaczy ?wspólna szyna/listwa\". Najważniejsze zalety układu CommonRail to małe zużycie paliwa, obniżona emisja spalin oraz niekłopotliwy rozruch silnika.

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu