Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 5/2007

Kto miesza w mieszankach?

Użytkowany na 4,5% mieszance bioetanolu i benzyny Fiat Punto przebył 54 tys. km, po czym katalizator uległ kompletnemu zniszczeniu, a silnik wykazywał nadmierne zużycie. Czy oznacza to, iż nawet 4,5% biokomponentu w paliwie jest zabójcze dla silnika? Czy zatem mieszanki paliwowe mają jakąkolwiek przyszłość? Newsweek w 2001 roku na swoich łamach opublikował test Fiata Punto z silnikiem o pojemności 1,2 l, który poddano próbie drogowej na dystansie 54 624 km. Motor zasilany był mieszanką 4,5% bioetanolu z etyliną PB95, wytworzoną przez Rafinerię Trzebinia (PKN Orlen). Wnioski były druzgocące \"poważne uszkodzenia katalizatora, niedokładne spalanie mieszanki, nadmierne zużyte cylindry, 5% utrata mocy silnika oraz nadmierny nagar w bloku silnika\". Dokładnie wyceniono szkody, jakie powstały po użyciu tego paliwa. Wskazano także kto na tym zyska, a kto straci?

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu