Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 9/2007

Vario dla każdego

Cztery nowe \"trzechsetki\" Vario ze stajni Fendta mają przywabiać klientów bezstopniową przekładnią oraz maksymalnie prostą obsługą i solidnym silnikiem. Poniżej przedstawiamy nasze wrażenia po bliższym spotkaniu z modelem 312 Vario. Na rynku pojawiły się \"trzechsetki\" Vario (modele o maksymalnej mocy od 95 do 125 KM) - następcy legendarnych modeli Farmer 300 Ci. Konstrukcja tych ostatnich, choć naprawdę udana, bardzo odbiega od współczesnych rozwiązań, zwłaszcza z uwagi na stosowaną w nich prostą przekładnię przełączaną pod obciążeniem. Rynek ciągników tej klasy jest duży. W Europie sprzedaje się rocznie ponad 53 tys. zwartych konstrukcyjnie ciągników o mocy 80-120 KM. Dotychczas jednak w tym segmencie nie było maszyn z przekładnią bezstopniową (model 400 Vario - ze względu na wymiary, masę, wyposażenie i cenę - należy już do wyższej klasy). Dlatego producent z podalpejskiego regionu Allgau liczy na to, że cztery nowe \"trzechsetki\" Vario pomogą mu przyciągnąć klientów, skazanych do tej pory na ciągniki z przekładniami zwykłymi lub przełączalnymi pod obciążeniem. Konstruktorzy postawili na prostotę obsługi \"trzechsetek\". Także cena ma być umiarkowana. I dlatego pierwsze 4200-kilogramowe ciągniki z przekładnią bezstopniową obywają się bez rozbudowanych pakietów elektroniki, stosowanych w większych modelach Vario.

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu