Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 9/2007

Leksykon techniczny Shuttle, czyli przekładnia nawrotna

Niewielka dźwignia umieszczona pod kierownicą pozwala traktorzyście w oka mgnieniu zmienić kierunek jazdy ciągnika bez używania sprzęgła. Elektrohydrauliczny rewers montowany do niedawna za dopłatą jest dziś standardem w wielu ciągnikach. Ostra konkurencja pomiędzy producentami ciągników rolniczych powoduje ciągłe doskonalenie wytwarzanych przez nich produktów. Powszechnie wiadomo, że praktycznie każde nowe rozwiązanie techniczne może zostać skopiowane przez konkurencję w ciągu dwóch lat. Takie rozumowanie i chęć wyprzedzenia konkurencji powoduje wprowadzanie do konstrukcji ciągników rolniczych ciągłych zmian. Najważniejszym jednak źródłem zmian jest potrzeba zaspokojenia rosnących potrzeb użytkowników, wymagających od ciągników coraz wyższej wydajności i komfortu pracy. Dla konstruktorów ogromnym wyzwaniem jest układ napędowy. Filozofia łatwych w naprawie, ale - ze względu na prostą budowę - zawodnych i mało ergonomicznych układów napędowych odeszła w przeszłość. Wprowadzenie w ciągnikach przekładni przełączalnych pod obciążeniem i bezstopniowych wytyczyło nowe standardy konstrukcji skrzyń przekładniowych.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu