Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 10/2007

Leksykon techniczny Napęd hydrostatyczny

Wykorzystanie hydrostatycznego napędu w pojazdach rolniczych znane jest od około 100 lat. Od tamtego czasu, konstrukcje zarówno hydraulicznych układów napędowych, jak i systemów sterowania uległy wielu zmianom, podnosząc sprawność i funkcjonalność tego typu rozwiązania. Po raz pierwszy napęd hydrostatyczny zastosowano w ciągniku Renault już w roku 1907, jednak dopiero w 1967 wprowadzono go na masową skalę. Ze względów ekonomicznych hydrostatyczne układy napędowe montowane były w dużych wolnobieżnych pojazdach roboczych takich jak: spychacze, ładowarki, pojazdy leśne, kombajny zbożowe, czyli tam gdzie głównym kryterium wyboru była łatwość uzyskania stałej prędkości jazdy (zwłaszcza kombajny i opryskiwacze) lub wysokie właściwości trakcyjne (pojazdy leśne).

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu