Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 11/2007

Leksykon techniczny Silnik doładowany

Trudno sobie wyobrazić, aby nowoczesny silnik spalinowy nie był wyposażony w turbosprężarkę. Ale zanim to rozwiązanie zaczęto stosować na szeroką skalę, eksperymentowano z różnymi konstrukcjami. Najprostszym sposobem na podniesienie mocy silnika jest zwiększenie pojemności skokowej. Wywołuje to jednak znaczny wzrost masy i wielkości silnika. Innym sposobem jest zwiększenie ciśnienia efektywnego przez zwiększenie ilości paliwa podawanego do komory spalania. Ale wraz z większą ilością paliwa, do komory spalania powinna być dostarczona również odpowiednio większa porcja tlenu. Dlatego w przypadku zwiększania dawki paliwa konieczne są rozwiązania konstrukcyjne, które pozwalają na \"wpompowanie\" powietrza do komory spalania. Proces ten nosi nazwę doładowania.

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu