Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 3/2006

Aktualności

Będzie zwrot akcyzy za paliwo użyte do produkcji rolniczej! Na taką decyzję właściciele gospodarstw rolnych czekali od bardzo dawna. Aż w końcu zapadła i rolnicy będą mogli odzyskać część podatku akcyzowego, który zapłacili kupując olej napędowy wykorzystywany do produkcji rolnej. Uchwalona 10 marca br. ustawa (Dz. U Nr 52, poz. 379) przewiduje, że producentom rolnym dokonywany będzie zwrot podatku akcyzowego za okresy sześciomiesięczne. Wyjątek stanowi rok 2006, w którym przysługuje jednorazowy zwrot. Rozliczenie nastąpi na podstawie wniosków złożonych przez producentów rolnych do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) wraz z fakturami VAT lub ich kopiami. W 2006 r. przewidywana stawka zwrotu części podatku akcyzowego na 1 litr oleju napędowego będzie wynosić 0,45 zł. A to dlatego, że na ten cel przeznaczono w tym roku 650 mln zł. Maksymalne zużycie oleju napędowego na 1 ha użytków rolnych określono na 86 l (86 l/ha x 0,45 zł = 38,70 zł). Kwota zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego określana będzie corocznie przez Radę Ministrów. Do rozliczenia użyta będzie powierzchnia użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego, określona w ewidencji gruntów i budynków według stanu na dzień 1 kwietnia danego roku, z wyłączeniem gruntów gospodarstw rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej w rozumieniu przepisów o podatku rolnym oraz gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza w rozumieniu przepisów o podatku rolnym. Terminy składania wniosków o zwrot podatku akcyzowego w ww. ustawie zostały ustalone: od 1 marca do 31 marca i od 1 września do 30 września danego roku. W 2006 r. termin składania wniosków do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) przez producentów rolnych został ustalony od 1 września do 30 września. Zwrot podatku będzie dokonywany na podstawie decyzji wójta, burmistrza (prezydenta miasta) w terminach od dnia 1 maja do dnia 31 maja i od dnia 1 listopada do dnia 30 listopada danego roku za olej napędowy zakupiony w okresie 6 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku w urzędzie gminy. W 2006 r. dotyczy to faktur wystawionych od dnia 1 stycznia 2006 r. MF z przekładnią Dyna-4 i rozbudowana seria 5400 Massey Ferguson oferuje ciągniki z serii 5400 wyposażone w najnowszą przekładnię Dyna-4. Jest to już trzecia innowacja skrzyni biegów wprowadzona w ciągnikach tej marki na przestrzeni ostatnich 3 lat. Podobnie jak Dyna-6, przekładnia Dyna-4 bazuje na znanym już układzie Dynashift. Najnowsze rozwiązanie dysponuje 4-stopniami przełączanymi pod obciążeniem i czterema biegami. Zmiana 16 przełożeń do jazdy w przód i wstecznych odbywa się elektrohydraulicznie. Za pomocą dźwigni w kształcie litery T umieszczonej na prawej konsoli lub dźwigni Powercontrol przy kierownicy biegi można przełączać bez używania sprzęgła. O dostosowanie właściwego biegu do stopnia przełączanego pod obciążeniem \"troszczy się\" system Speedmatching. Sprzęgło potrzebne jest jeszcze tylko przy ruszaniu i manewrowaniu ciągnikiem. Nowością jest również ciągnik z serii 5400 - model 5470. Wyposażono go w 125-konny czterocylindrowy silnik Sisu. Pojemność to 4,4 l, a maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm przy 1400 obr./min. Moc 125 KM (92 kW) przy masie 4350 kg czyni ciągnik dość kompaktowym. Na 1 kW przypada bowiem 46 kg. Zużycie paliwa przy obrotach 1700 - 1800/min wynosi 207 g/kWh, a silnik wyposażony w mechaniczny wtrysk spełnia normy emisji spalin Tier II. Na życzenie w ciągniku może być zamontowana resorowana przednia oś QuadLink. Wprowadzając model 5470 Massey Ferguson oferuje uniwersalny kompaktowy ciągnik nadający się do zastosowania w mniejszych i średnich gospodarstwach.

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu