Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 2/2008

Twój warsztat Ciśnienie w dół - wydajność w górę

Mając odpowiednie ciśnienie w oponach, można uprawiać rolę nawet o 10% szybciej. Poza tym oszczędzamy jedną dziesiątą paliwa. Koszty nabycia instalacji do regulacji ciśnienia w oponach powinny więc szybko się zwrócić. Opony mają tę nieciekawą właściwość, że przy jeździe drogowej wymagają większego ciśnienia niż przy pracach na polu. Im większa jest prędkość jazdy, tym większe musi być ciśnienie w oponach, żeby zapewnić niezbędną nośność. Większa powierzchnia styku Przy mniejszym ciśnieniu wewnętrznym opona jest tylko niewiele szersza, ale jej powierzchnia przylegania do podłoża znacząco się wydłuża. Dzięki temu nacisk kół rozkłada się na większej powierzchni, a tym samym obniża się szkodliwe oddziaływanie na glebę. Zmniejsza się również poślizg kół, ponieważ większa liczba klocków protektora \\"zazębia się\\" z podłożem. Ze względu na płytsze ślady kół obniża się też opór toczenia.

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu