Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 4/2008

Wozy przeładowcze

Wozy przeładowcze, mimo że jeszcze mało popularne w polskich gospodarstwach, to bardzo wygodne środki transportu, choć o specyficznym zastosowaniu. W tym artykule przyjrzymy się im nieco bliżej. Bardzo ważnym czynnikiem decydującym o wydajności kombajnu, a zarazem kosztach zbioru zbóż jest wydajność transportu ziarna. Aby zapewnić stałą pracę tych maszyn i unikać nadmiernych przestojów, liczba środków transportowych musi zapewnić wydajność masową transportu ziarna przynajmniej równą wydajności masowej pracujących na polu kombajnów. W przypadku niewystarczającej liczy środków transportowych zachodzić będzie sytuacja, że środki transportowe nie będą na czas odbierać z kombajnu ziarna, co spowoduje przestój. Z uwagi na fakt, że kombajny zbożowe są drogimi maszynami, godziny ich pracy są stosunkowo drogie. Niestety praca kombajnu kosztuje również w czasie, kiedy ma on przestój, a że koszt godziny pracy jest duży, skutki przestoju mogą być bardzo odczuwalne. Przekonać się o tym mogli rolnicy korzystający z usług kombajnem, którym zdarzył się przestój wynikający z ich winy. Częstym sposobem transportu stosowanym w czasie zbioru kombajnowego jest wykorzystywanie samochodów ciężarowych, których wyższa wydajność wynikać będzie z możliwości osiągania wyższej prędkości jazdy. Oczywiście dotyczy to gospodarstw, które mają na swoim wyposażeniu samochody ciężarowe.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu