Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 4/2008

Za markami idą liczby

Test zużycia paliwa w ciągnikach Czy ciągniki poszczególnych marek różnią się istotnie między sobą pod względem zużycia paliwa? Wyniki testów pokazują, że różnice pomiędzy markami są dość znaczne, chociaż ich skala wyraźnie w ostatnich latach zmalała. Wskutek wzrostu cen oleju napędowego i wizji ograniczenia wsparcia dla rolnictwa coraz więcej rolników jest zainteresowanych ciągnikami o mniejszym zużyciuoleju napędowego. Podstawowych informacji o tym, ile ON zużywa dany ciągnik, dostarczają testy silników przeprowadzane zgodnie z międzynarodowymi normami (np. OECD). Ale o rzeczywistym apetycie podczas wykonywania określonych prac decyduje nie tylko silnik. Dużą rolę odgrywają tu też takie elementy, jak przekładnia i układ jezdny. W celu zbadania zużyciaON w warunkach praktycznych, w Dolnosaksońskiej Izbie Rolniczej przez ostatnie siedem lat przeprowadzano testy ciągników, badając każdego roku maszyny określonej klasy uciągu pod kątem paliwożerności podczas jazd transportowych. Ciągniki z przyczepą (z pełnym ładunkiem) pokonywały 16-kilometrową trasę, przy zachowaniu ściśle określonych parametrów jazdy, czyli przyspieszenia i prędkości. Średnie wartości zmierzonego zużyciaON w danej klasie uciągu przedstawia diagram \\"Przeciętne zużycieON według marek ciągników - wyniki testów\\".

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu