Drodzy Czytelnicy,
w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy. W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście. Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej. Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz] W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego. Redakcja "AGROmechaniki"
|
Roczniki
archiwum
archiwum
Regulamin wyszukiwarki artykułów
Wyszukiwarka
AGROmechanika 4/2008
Za markami idą liczby
Test zużycia paliwa w ciągnikach Czy ciągniki poszczególnych marek różnią się istotnie między sobą pod względem zużycia paliwa? Wyniki testów pokazują, że różnice pomiędzy markami są dość znaczne, chociaż ich skala wyraźnie w ostatnich latach zmalała. Wskutek wzrostu cen oleju napędowego i wizji ograniczenia wsparcia dla rolnictwa coraz więcej rolników jest zainteresowanych ciągnikami o mniejszym zużyciuoleju napędowego. Podstawowych informacji o tym, ile ON zużywa dany ciągnik, dostarczają testy silników przeprowadzane zgodnie z międzynarodowymi normami (np. OECD). Ale o rzeczywistym apetycie podczas wykonywania określonych prac decyduje nie tylko silnik. Dużą rolę odgrywają tu też takie elementy, jak przekładnia i układ jezdny. W celu zbadania zużyciaON w warunkach praktycznych, w Dolnosaksońskiej Izbie Rolniczej przez ostatnie siedem lat przeprowadzano testy ciągników, badając każdego roku maszyny określonej klasy uciągu pod kątem paliwożerności podczas jazd transportowych. Ciągniki z przyczepą (z pełnym ładunkiem) pokonywały 16-kilometrową trasę, przy zachowaniu ściśle określonych parametrów jazdy, czyli przyspieszenia i prędkości. Średnie wartości zmierzonego zużyciaON w danej klasie uciągu przedstawia diagram \\"Przeciętne zużycieON według marek ciągników - wyniki testów\\".
Pobierz plik PDF artykułu
Aby pobrać artykuł należy:
- Wysłać SMS o treści AP.ARTAM na numer 73068. Koszt wysłania wiadomości SMS wynosi 3,69 PLN brutto.
W odpowiedzi otrzymasz SMS z kodem, który należy wpisać w oznaczonym polu.
LUB Dokonać przelewu za pośrednictwem Dotpay w wysokości 2,00 PLN brutto. Po zrealizowaniu płatności otrzymasz kod, który należy wpisać w oznaczonym polu. Kod dostępu zostanie wyświetlony na ekranie oraz wysłany na podany podczas realizacji płatności adres e-mail. Kliknij na logo "Zapłać online przez Dotpay", aby dokonać przelewu.
Pobranie artykułu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
Usługa SMS dostępna jest w sieciach T-mobile, Plus, Play, Orange. Usługi Premium SMS dostarcza i obsługuje system CTM Mobiltek. Regulamin usług SMS. Reklamacje usług SMS.
Właściciel:
Oficyna Wydawnicza "OIKOS" Sp. z o.o.
ul. Kaliska 1/7
02-316 Warszawa
NIP: 118-00-09-226
Kontakt:
Dział prenumeraty:
tel.: 22 659 36 50
fax: 22 833 66 49
e-mail: prenumerata@oikos.net.pl