Drodzy Czytelnicy,
w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy. W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście. Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej. Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz] W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego. Redakcja "AGROmechaniki"
|
Roczniki
archiwum
archiwum
Regulamin wyszukiwarki artykułów
Wyszukiwarka
AGROmechanika 5/2008
Twój warsztat Jaki olej do przekładni? Zasady doboru i stosowania olejów przekładniowycht
Kontynuujemy serię artykułów o olejach. W tym miesiącu przyjrzymy się olejom przekładniowym. Olej przekładniowy spełnia kilka podstawowych funkcji: smaruje, chłodzi, utrzymuje w czystości podzespoły przekładni, chroni przed starzeniem materiałów, tłumi drgania i hałas. Musi też chronić przed korozją, także tą wywoływaną składem chemicznym samego oleju, zapobiegać powstawaniu szlamów, a do tego rozpuszczać i utrzymywać zanieczyszczenia w stanie rozpuszczonym. Do smarowania przekładni stosowane są oleje na bazie mineralnej, półsyntetycznej i syntetycznej węglowodorowej lub poliglikolowej. Oleje przekładniowe, w zależności od przewidywanych warunków pracy, mogą zawierać dodatki uszlachetniające. Ogólna zawartość dodatków, w zależności od wymagań, waha się najczęściej w granicach od 2 do 4%. W przypadku oleju do przekładni dużej mocy jako dodatki stosuje się substancje stałe, np. grafit, siarczek molibdenu, teflon i inne. Olej przekładniowy winien charakteryzować się dobrymi właściwościami przeciwzużyciowymi i przeciwzatarciowymi. Chodzi tu przede wszystkim o zdolność do przenoszenia dużych nacisków jednostkowych i obciążeń udarowych. Istotny jest również brak skłonności do pienienia, odporność na wymywanie wodą, zwłaszcza w przypadku przekładni otwartych, lin, łańcuchów, przegubów itp. mających bezpośredni kontakt z atmosferą.
Pobierz plik PDF artykułu
Aby pobrać artykuł należy:
- Wysłać SMS o treści AP.ARTAM na numer 73068. Koszt wysłania wiadomości SMS wynosi 3,69 PLN brutto.
W odpowiedzi otrzymasz SMS z kodem, który należy wpisać w oznaczonym polu.
LUB Dokonać przelewu za pośrednictwem Dotpay w wysokości 2,00 PLN brutto. Po zrealizowaniu płatności otrzymasz kod, który należy wpisać w oznaczonym polu. Kod dostępu zostanie wyświetlony na ekranie oraz wysłany na podany podczas realizacji płatności adres e-mail. Kliknij na logo "Zapłać online przez Dotpay", aby dokonać przelewu.
Pobranie artykułu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
Usługa SMS dostępna jest w sieciach T-mobile, Plus, Play, Orange. Usługi Premium SMS dostarcza i obsługuje system CTM Mobiltek. Regulamin usług SMS. Reklamacje usług SMS.
Właściciel:
Oficyna Wydawnicza "OIKOS" Sp. z o.o.
ul. Kaliska 1/7
02-316 Warszawa
NIP: 118-00-09-226
Kontakt:
Dział prenumeraty:
tel.: 22 659 36 50
fax: 22 833 66 49
e-mail: prenumerata@oikos.net.pl