Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 0/2006

Mieszanki Paliwowe

Na pytanie, czym jest mieszanka paliwowa, wiele osób odpowie, że chodzi o mieszaninę benzyny z olejem. I często wiedza na ten temat kończy się właśnie w tym miejscu. O proporcjach składników czy przechowywaniu tego paliwa wiemy już coraz mniej. A o czym jeszcze należy pamiętać? Większość pojazdów silnikowych napędzana jest benzyną lub olejem napędowym. Jednak w wielu gospodarstwach znajdują zastosowanie urządzenia wyposażone w silniki dwusuwowe. Są to różnego rodzaju pilarki łańcuchowe, agregaty prądotwórcze czy kosy (wykaszarki) spalinowe. Ich cechą charakterystyczną jest fakt, że do napędu silników musi być użyta nie czysta benzyna, ale jej mieszanka z olejem. Technologia silników dwusuwowych jest wypierana przez czterosuwowe, zatem wiedza na temat prawidłowego sporządzania mieszanki paliwowej powoli zanika. A trzeba wiedzieć, że zasady postępowania z mieszaniną różnią się od tych, które dotyczą czystego paliwa. Jaka benzyna i olej? Współczesne silniki dwusuwowe wymagają stosowania benzyny bezołowiowej, której liczba oktanowa jest nie mniejsza niż 91. W Polsce benzyna o tak niskich parametrach jest raczej niespotykana, zatem w naszych warunkach należy stosować tą oznaczoną jako Euro 95. Można także używać etyliny o wyższej liczbie oktanowej. Nie ma ona żadnego ujemnego wpływu na pracę silnika; jest jedynie droższa. Wskazane jest stosowanie benzyny bezołowiowej, ponieważ optymalizuje ona pracę silnika, a jednocześnie ma znacznie mniej ujemny wpływ na środowisko i zdrowie osoby pozostającej w zasięgu spalin wydobywających się z silnika. Ma to znaczenie szczególnie w przypadku pilarek spalinowych.

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu