Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 7-8/2008

Okiem konesera Claas - pierwszy kombajn w Europie Początki kombajnów zbożowych na starym kontynenciet;/

Przez długi czas w Europie uważano kombajn zbożowy za nieprzydatny wynalazek. Powszechnie panował pogląd jakoby niecelowe jest stosowanie kombajnów w wilgotnym i zmiennym klimacie. Przy zmiennej pogodzie podczas żniw, obawiano się ryzykować przetrzymania zboża na pniu ze względu na możliwość osypywania się ziarna z kłosów. Doskwierający Stanom Zjednoczonym, Kanadzie i Australii, w XIX. wieku, brak siły roboczej oraz specyficzny suchy klimat spowodowały, że zaczęto w tych krajach, myśleć o maszynach, które nie tylko ścinały, lecz równocześnie wymłacały by zżęte zboże. Pierwsze próby budowy kombajnu zbożowego podjęto bardzo wcześnie, bo już około 1836 roku. W stanie Michigan powstała żniwiarko-młocarnia, owoc zbiorowego wysiłku i wielu prób farmerów. Maszyna ta była połączeniem żniwiarki i prostej młocarni. ówczesny kombajn był stosunkowo ciężki i wymagał olbrzymiej siły uciągu. Do jego poruszania używano zaprzęgów składających się z bagatela 20-30 koni, co nie tylko ogromnie obniżało wydajność roboczą poszczególnych zwierząt, lecz także bardzo utrudniało kierowanie tak wielkim zespołem.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu