Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 11/2008

Spaliny - koniec problemu?

Rozwiązanie, w którym wodny roztwór mocznika (AdBlue) wtryskiwany bezpośrednio do spalin powoduje neutralizację tlenków azotu (NOx) można spotkać nie tylko w ok. 250 tys. ciężarowek marki Daf, Mercedes, Renault czy Volvo, ale również w najnowszych ciągnikach koncernu AGCO. Jednym ze sposobów redukcji emisji spalin jest zastosowanie w silnikach wysokoprężnych systemu selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction). Rozwiązanie to zostało opracowane i opatentowane w Stanach Zjednoczonych już w 1957 roku, jednak dopiero 20 lat później zaczęto je stosować na większą skalę. Polega ono na wtryskiwaniu wprost do strumienia gorących spalin roztworu mocznika, który pod wpływem wysokiej temperatury, występującej w układzie wydechowym, przekształca się w amoniak i dwutlenek węgla. W dalszej kolejności następuje reakcja amoniaku z tlenkami azotu, które w katalizatorze przekształcane są w nietoksyczny azot i parę wodną. Początkowo selektywna redukcja katalityczna wykorzystywana była do przetwarzania szkodliwych tlenków azotu, emitowanych przez kotły przemysłowe. Jednak problemem przy stosowaniu tego systemu było precyzyjne wstrzykiwanie odpowiedniej ilości cieczy redukcyjnej w stosunku do zawartości tlenków azotu w spalinach. Dzisiaj praktycznie wyeliminowano ten problem, stosując w systemach selektywnej redukcji katalitycznej precyzyjne czujniki i elektroniczne układy dozujące.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu