Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 0/2006

Co dolega świecy?

Problemy ze świecami zapłonowymi występują dość często. I dotyczą one nie tylko świec w silnikach samochodowych, ale również takich urządzeń, jak pilarki łańcuchowe, czy agregaty prądotwórcze, które też są napędzane silnikami spalinowymi. Typowe objawy niewłaściwej pracy świec to problemy z uruchomieniem silnika, zwłaszcza zimnego. Niektóre wady są tak ewidentne, że przyczynę można szybko zidentyfikować, bo wszystko widać jak na dłoni. Ale zdarza się, że świece wyglądają na zupełnie dobre, a jednak ich praca nie jest taka, jak powinna. Co więcej, problemy z uruchamianiem silnika pojawiają się nawet po wymianie świec na nowe, a przyczyna takiego stanu rzeczy pozostaje nieznana - choć przecież zakup nowego kompletu to dziś wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych. Wadliwe świece to nie tylko zakłócenia w płynnej pracy silnika. Częstym skutkiem nieprawidłowej iskry jest spadek mocy, a w skrajnych sytuacjach może dochodzić nawet do uszkodzeń samego silnika. Jednak w wielu przypadkach usterkę świecy i jej ewentualną przyczynę można przy odrobinie wysiłku zidentyfikować, usunąć i uniknąć niepotrzebnych kosztów. Poniżej prezentujemy najczęstsze usterki, które można zidentyfikować już na pierwszy rzut oka. Przy zdjęciu znajduje się opis wady, jej przyczyna, skutki użytkowania świecy oraz informacje, co robić w takich przypadkach.

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu