Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 11/2008

Leksykon techniczny PowerBoost, czyli więcej mocy

Producenci ciągników rolniczych od kilku lat oferują modele wyposażone w system PowerBoost. To zaawansowane technicznie rozwiązanie pozwala w pewnych sytuacjach na podniesienie mocy generowanej przez silnik. Producent ciągnika podaje zwykle moc nominalną, którą silnik uzyskuje przy określonej prędkości obrotowej. Jednak kiedy ciągnik jest wykorzystywany do pracy z maszynami napędzanymi wałkiem odbioru mocy (WOM) lub podczas ciągnięcia ciężkich przyczep, układ zasilania silnika może być automatycznie przestawiany tak aby możliwe było uzyskanie wyższej wartości momentu obrotowego silnika i większej mocy. W większości przypadków pozwala to na uruchomienie dodatkowych 6-10 procent mocy drzemiącej w silniku. Ten artykuł będzie próbą odpowiedzi dlaczego akurat w tych sytuacjach przydatny jest ów system i dlaczego nie można pracować cały czas z włączonym systemem PowerBoost.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu