Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 12/2008

Park maszynowy Bogata oferta wozów paszowych

Wóz paszowy usprawnia pracę w gospodarstwie, zmniejsza nakłady robocizny oraz pozwala na optymalne zbilansowanie i wymieszanie zadawanej paszy. Niestety, ceny wozów są wysokie i aby koszty zwróciły się, decyzja o zakupie musi być starannie przemyślana. Na rynku dostępne są wozy paszowe z dwoma systemami mieszania paszy: poziomym i pionowym. Do końca lat osiemdziesiątych, firmy zajmujące się produkcją zaczepianych wozów paszowych opierały swoje konstrukcje na poziomym układzie mieszania i rozdrabniania paszy. Ślimaki rozdrabniająco-mieszające rozmieszczone były w tych maszynach wzdłuż najdłuższego boku skrzyni ładunkowej. W ostatnich latach nastąpił gwałtowny rozwój konstrukcji wozów mieszających z pionowym systemem mieszania i rozrabiania paszy. Pozwoliło to na odejście od napędu wałów mieszających za pomocą zawodnych łańcuchów na bardziej wytrzymałe kątowe przekładnie zębate. Konstrukcja wozów paszowych mieszających z pionową skrzynią ładunkową jest znacznie prostsza i mniej materiałochłonna aniżeli tradycyjnych z poziomym układem zespołu mieszającego. Prostsza i lżejsza konstrukcja z pionowymi ślimakami tnąco-mieszającymi pozwala na wykorzystanie w procesie żywienia zwierząt ciągników o mniejszej mocy, które zużywają mniej paliwa. Są też plusy wozów paszowych z poziomym systemem mieszania. Ich konstrukcja możliwość zamontowania frezów pobierających, do załadunku wozu paszowego bezpośrednio z pryzmy kiszonki. Frez taki pozostawia gładką i równą ścianę paszy, która nie jest narażona na wnikanie powietrza i wtórną fermentację paszy. Nie sposób wymienić wszystkich producentów, którzy oferują swoje wozy na polskim rynku. Duża część oferowanych wozów pochodzi z Włoch, są też maszyny niemieckie, holenderskie, izraelskie oraz polskie. Poniżej przedstawiamy ofertę niektórych producentów wozów paszowych dostępnych na naszym rynku.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu