Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 2/2009

Twój warsztat Uszkodzenia łożysk tocznych

Ilekroć należy wymienić uszkodzone łożysko zastanawiamy się jaka była przyczyna awarii. Ten artykuł pozwoli Wam lepiej zdiagnozować \\"dolegliwości\\" nękające łożyskowane układy. Właściwy dobór, montaż i smarowanie łożyska są podstawowymi warunkami jego prawidłowej i długotrwałej pracy. Temperatura prawidłowo zamontowanych i smarowanych łożysk nie powinna przekraczać 70 C i w czasie eksploatacji powinna ustalić się na niższym poziomie. Pracujące łożysko powinno wydawać regularny niski dźwięk, przypominający pomruk. Gwizdy i piski łożysk mogą świadczyć o zbyt małych luzach roboczych lub niedostatecznym smarowaniu. Grzechotanie, nierównomierny szum, lub dudnienie mogą świadczyć o zbyt dużym luzie lub uszkodzeniach bieżni i elementów tocznych. Uszkodzenie łożyska może nastąpić wskutek większego jego obciążenia niż przewidywano, nieskutecznych uszczelnień lub zbyt ciasnych pasowań, powodujących zbyt mały luz łożyska. Powyższe przyczynywywołują konkretne uszkodzenia, pozostawiając specyficzny ślad w uszkodzonym łożysku. Badając i prowadząc szczegółowe oględziny uszkodzonego łożyska można wyciągnąć wnioski, co do przyczyny uszkodzenia i podjąć właściwe działania zapobiegawcze.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu