Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 4/2009

Gumy kosztują Poradnik o eksploatacji opon w pojazdach rolniczych

Mocno zdarte opony zwiększają koszty eksploatacji i szkody glebowe. O tym, jakie są przyczyny wzmożonego zużycia opon i jak temu zapobiegać, piszemy w poniższym artykule. Wcześniej opony wytrzymywały 6000 godzin i nawet po tym czasie było jeszcze coś widać. Dziś, prawie nowy ciągnik ma ledwie 2000 godzin na liczniku, a opony są już dokładnie zdarte i nie nadają się do dalszego użytkowania- narzeka rolnik, jeden z naszych czytelników. - A wymiana starych opon na nowe kosztuje. Za zbyt szybkie zużycie opon często wini się konstruktorów, ale przyczyny są różnorodne. Wraz ze wzrostem powierzchni gospodarstw rośnie liczba godzin jazdy drogowej. Ponadto nowoczesne ciągniki osiągają dziś prędkość do 50 km/h, w związku z tym rosną wymagania w stosunku do opon, podwozia i napędu. Rolnicy w krótkim czasie stwierdzają silne zdarcie opon lub ich jednostronne zużycie. Powodem tego są często błędne ustawienia elementów układu jezdnego ciągnika.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu