Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 4/2009

Wózki widłowe w rolnictwie

Czy wózki widłowe mogą znaleźć zastosowanie jako pojazdy typowo rolnicze? Oczywiście, ale pod warunkiem, że będą to maszyny w wersji terenowej, które w odróżnieniu od tradycyjnych widlaków bez problemu radzą sobie w trudnych warunkach, np. w błocie po kolana. I takie pojazdy pracują już od lat. Wózki widłowe, nazywane potocznie widlakami, do niedawna spotykane były głównie w składach budowlanych i magazynach wysokiego składowania. Głównym ich zadaniem był i jest tzw. transport bliski materiałów na paletach. W rolnictwie ich zastosowanie było bardzo rzadkie, najczęściej w magazynach nawozowych, ponieważ do sprawnego poruszania się, a zatem i wydajnej pracy wymagały utwardzonej nawierzchni. W grząskim terenie, charakterystycznym dla wielu gospodarstw, widlaki nie miałyby najmniejszych szans z ciągnikiem wyposażonym w ładowacz czołowy, lub ładowarką z napędem na 4 koła. Do czasu. Sytuacja wózków podnośnikowych zmieniła się diametralnie, gdy pojawiły się terenowe wózki widłowe.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu