Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 5/2009

Leksykon techniczny LHLink omijakom mówi

Nawet najlepsza kosiarka czołowa pozostawia na uwrociach niedokoszone pasy trawy, czyli tzw. omijaki, chyba że z ciągnikiem łączy ją LHLink - skrętny przedni TUZ stosowany w ciągnikach Valtra N. Przyjrzyjmy się tej nowatorskiej fińskiej konstrukcji, która poprawia jakość pracy nie tylko w przypadku kosiarek czołowych. Rozwój przednich TUZ-ów idzie dość wolno w porównaniu do innych podzespołów stosowanych w ciągnikach, a w przypadku czołowych sprzęgów uwaga producentów skupia się w zasadzie tylko na sile udźwigu. Tymczasem oczekiwania użytkowników względem przednich podnośników rosną. Póki co odpowiedziała na nie tylko Valtra. Kariera skrętnego czołowego TUZ-u rozpoczęła się w roku 2007, kiedy to konstrukcja wypracowana przez Valtrę i jej fińskiego kooperanta - firmę LH Lift - zdobyła uznanie w oczach ekspertów i tym samym srebrny medal za innowacyjność podczas światowej wystawy Agritechnica 2007 w Hanowerze. Najnowszy system sprzęgu czołowego LHLink, dostępny jako opcja dodatkowa w ciągnikach Valtra N, mocowany jest do ramy traktora za pomocą pionowego sworznia i to dzięki niemu możliwe jest skręcanie TUZ-em. Skręt realizowany jest w pewnym zakresie względem przednich kół ciągnika, proporcjonalnie lub niezależnie od nich. Co więcej, LHLink umożliwia również osobne podnoszenie każdego z ramion przedniego TUZ-u, a zatem manewrowanie narzędziem czołowym w płaszczyźnie poziomej prostopadłej od osi ciągnika. Po dokonaniu ustawienia wybrana pozycja może być zablokowana. Udźwig jakim dysponuje LHLink to 3,5 tony.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu