Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
AGROmechanika 5/2009

Kombinacja transportowo-silosowa Przyczepa Krone ZX 450 GD po 160 h

Firma Krone gruntownie przekonstruowała mechanizm tnący, rotor, podbieracz i inne zespoły swoich kombinowanych przyczep transportowo-silosowych typu ZX. Jakie są efekty tych zmian? Wzięliśmy pod lupę najnowszą wersję modelu ZX - 450 GD. Duże przyczepy kombinowane cieszą się znacznym powodzeniem na rynkach zachodnich, w dużej mierze za sprawą boomu na biogaz. Z jednej strony, wysokiej klasy zespół załadowczy tych pojazdów zapewnia dużą wydajność zbioru zielonki, z drugiej - ich duża pojemność pozwala na efektywny transport kukurydzy na kiszonkę. Firma Krone nie pozostaje w tyle, oferując przyczepy typu ZX. Obecnie dostępne są cztery modele tych wozów. Drugim co do wielkości i najchetniej kupowanym wozem jest model ZX 350 o pojemności 33 m3 (wg DIN 11741) przy maksymalnej masie całkowitej 23 t. Modelem czołowym jest zaś przyczepa ZX 550 o pojemności 53 m3 i masie 31 t. Drugim co do wielkości i najchętniej kupowanym wozem jest model ZX 450 GD. Jest to przyczepa klasy 23 t z seryjnie montowanym podwoziem tandemowym lub obcjonalnie stosowanym podwoziem z trzema osiami (dopuszczalna masa 31 t).Litery \\"GD\\" symbolizuje bębny dozujące montowane z tyłu, warianty \\"GL\\" obywają się bez nich. Aby utrzymać się w rynkowej czołówce, konstruktorzy Krone gruntownie przerobili konstrukcję przyczep tej marki. Teraz wszystkie modele wyposażane są w nowy, 46-nożowy zespół tnący. Wcześniejsze modele były uzbrojone w 39 noży. Dodatkowo sprzęgła krzywkowe podbieracza i bębnów dozujących zostały zestrojone sztywniej - tak żeby nie reagowały zbyt szybko. Większa jest szerokość podbieracza. Bębny dozujące mogą teraz pracować także w trybie jałowym.

Autorzy

Miejsce publikacji

Działy tematyczne

Pobierz plik PDF artykułu