Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences
Drodzy Czytelnicy,

w związku ze zmianą strategii rozwoju firmy podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu wydawania miesięcznika "AGROmechanika". Ostatnim numerem, który się ukazał, był numer styczniowy.

W imieniu całej redakcji serdecznie dziękujemy za to, że przez ponad 10 lat współtworzyliście z nami "AGROmechnikę", dostarczaliście pomysłów do kolejnych wydań. Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście.

Mamy nadzieję, że koniec wydawania "AGROmechniki" nie oznacza końca naszej współpracy. Dlatego proponujemy zamianę prenumeraty "AGROmechaniki" na prenumeratę dynamicznie rozwijającego się pisma "Bez Pługa". Na jego łamach prezentowane są zagadnienia interesujące zarówno rolników rozważających zastosowanie technologii bezpłużnej, tych, którzy dopiero przestawiają się na tę technologię, jak i producentów mających wieloletnie doświadczenie w uprawie bezorkowej.

Decydując się na przeniesienie prenumeraty "Agromechaniki" na roczną prenumeratę magazynu „Bez Pługa”, otrzymacie dodatkowo numer specjalny – „ABC uprawy bezorkowej”, segregator do kolekcjonowania czasopisma oraz możliwość uczestniczenia w szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu „Akademia Bezorkowa”. Poniżej zamieszczamy link ze szczegółowymi informacjami na temat zamiany prenumerat: [Pobierz]

W przypadku braku zgody na przeniesienie prenumeraty zwrócimy pieniądze na podany przez Was numer konta bankowego.
 
Redakcja "AGROmechaniki"
strona główna

Aktualności

Ursus prezentuje elektryczny samochód

Ursus prezentuje elektryczny samochód
Wrzesień 20 15:51 2016 Wydrukuj

Największy polski producent ciągników i maszyn rolniczych rośnie w siłę. Rozbudowuje bazę produkcyjną w Lublinie oraz rozszerza swoje portfolio o elektryczny pojazd użytkowy.

 
Z okazji tych wydarzeń 16 września odbyła się konferencja prasowa, w której uczestniczył m.in. podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju - Witold Słowik. W jego opinii ekspansja Ursusa w kierunku pojazdów zasilanych energią elektryczną jest uzasadniona. Widzi on zapotrzebowanie na takie rozwiązania w gospodarce każdego większego miasta.
 
Pojazd dla listonoszy i firm komunalnych
Zaprezentowany w Lublinie lekki dostawczy pojazd elektryczny, ważący niespełna 600 kg może stanowić element strategii ograniczenia emisji CO2. Co więcej, wg zapewnień prezesa spółki – Karola Zarajczyka jest niezwykle tani w eksploatacji. Koszt jednego ładowania (trwa ono 6 godzin) wynosi ok. 8 zł, a zapewnia przejechanie 140 km. W warunkach miejskich wystarczy to na 8-godzinny dzień pracy. W planach Ursusa jest wprowadzenie do sprzedaży wersji z napędem 4x4 oraz zabudową typu wywrotka, kontener czy chłodnia.  Możliwe, że powstaną także pojazdy specjalnie dostosowane na potrzeby Poczty Polskiej. Obecnie trwają rozmowy w tej sprawie.
 
Duże inwestycje
Kolejnym punktem programu było uroczyste otwarcie nowej hali produkcyjnej. Budowa obiektu o powierzchni 23 tys. m2 została zrealizowana w niespełna 7 miesięcy, a koszt realizacji przedsięwzięcia zamknął się w kwocie 6,5 mln zł. Środki na inwestycję pochodziły z funduszy własnych spółki. W nowej hali będą produkowane między innymi ciągniki, pojazdy elektryczne, autobusy i trolejbusy oraz pojazdy wojskowe.
 
Warto wspomnieć, że w ostatnim roku Ursus przeznaczył na inwestycje 29,4 mln zł. W br. spółka kontynuowała realizację strategii rozwoju. W 2016 r. w ramach poszerzania oferty produktowej oraz rozbudowy zaplecza produkcyjnego zrealizowano inwestycje na kwotę 9,3 mln zł, co stanowi 39% z planowanych na ten rok 24 mln zł.
 
W planach lubelskiego producenta jest dalszy rozwój działalności zarówno w obszarze produkcji ciągników, jak również ich dystrybucji i serwisu na kolejnych rynkach afrykańskich. Obecnie Ursus jest w trakcie realizacji umowy z tanzańską spółką National Development Corporation o wartości 55 mln USD oraz etiopską ESC na kwotę 42,7 mln USD.
 
Wysyp nowości
Jeszcze w 2016 r. Ursus zamierza wprowadzić do produkcji seryjnej kolejny model ciągnika o mocy 150 KM. Trwają również prace badawczo-rozwojowe nad konstrukcjami w przedziale mocy 50-110 KM, przeznaczonymi na rynki pozaeuropejskie. Spółka planuje także rozszerzenie oferty o ciągniki ciężkie – 280 KM, wyposażone w układy transmisji z funkcjami Power Shift i Power Shuttle. W końcowej fazie jest projekt modelu 3110 Hi-Lo, wyposażonego w zaawansowany układ przeniesienia napędu oraz nowoczesny czterocylindrowy silnik spełniający obowiązujące normy emisji spalin.  Niebawem do produkcji trafi również układ przeniesienia napędu VIGUS, przeznaczony do ciągników ciężkich o mocy do 160 KM.
 
Równolegle trwają prace nad rozwojem działu transportu miejskiego. Produkowane przez lubelską spółkę autobusy elektryczne i trolejbusy, a także projektowany autobus z napędem wodorowym są odpowiedzią na zwiększające się zapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne środki komunikacji.
 
Tekst i zdjęcia: Paweł Frąckiewicz
 
Zdjęcia:


Karol Zarajczyk – prezes Ursusa przedstawił plany rozwoju spółki na najbliższe lata.


 Podczas konferencji prasowej zaprezentowano prototyp elektrycznego samochodu użytkowego.



Karol Zarajczyk w towarzystwie Witolda Słowika - podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju



Plany Ursusa dotyczące budowy pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi sięgają dalej. Kolejnym etapem ma być samochód osobowy.



16 września uroczyście otwarto nową halę produkcyjną o powierzchni 23 000 m2.


W nowej hali będą produkowane między innymi ciągniki, pojazdy elektryczne, autobusy i trolejbusy oraz pojazdy wojskowe.